czwartek, 18 kwietnia 2013

Wiosenny zgiełk i kasza


Wiosna, obojętnie jak by nie była spóźniona, zawsze mnie zaskakuje.



Oślepiające słońce, długi dzień i wszechobecny harmider (tak, niestety, oprócz ptaków powrócił również Pan-z-Wiertarką) – wydawało mi się, że jestem na to wszystko przygotowana, przecież tak długo na to czekałam, a jednak wiosna kompletnie uderzyła mi do głowy. Czas, który dotąd wlókł się niemiłosiernie, gwałtownie przyspieszył – pąki, których nie było na drzewach jeszcze dwa dni temu, lada moment eksplodują soczystą zielenią. Skończyło się moje błogie poranne rozleniwienie – teraz biegam, bo boję się, że coś mi umknie, że nie zdołam nasycić się tą długo zaklinaną wiosną.
W związku z tym w mojej kuchni również zapanowała szybka i kolorowa wiosna, czyli nowa odsłona kaszy gryczanej z warzywami.



Kasza gryczana z czerwoną cebulą, cukinią i natką pietruszki
Porcja ugotowanej prażonej kaszy gryczanej (np. jeden woreczek)
1 średniej wielkości czerwona cebula
1 niewielka cukinie
Pół pęczka zielonej pietruszki
Olej/oliwa/masło, sól, kolorowy pieprz
Cebulę i cukinię kroimy na drobną kostkę. Na patelni rozgrzewamy tłuszcz, dodajemy pokrojone warzywa i smażymy przez chwilę tak, aby przestały być surowe, ale nie straciły jędrności. Następnie dodajemy do smaku świeżo zmieloną sól i kolorowy pieprz, dosypujemy ugotowaną kaszę i mieszamy wszystko dokładnie. Kaszę z warzywami podajemy z dużą ilością natki pietruszki. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedzenie mojego blogu. Pozdrawiam serdecznie!